1. Urgent: www.martinliut.blogspot.com 2. Publications, Articles, Presentations and Conferences 2.1 Book Chapters 2007: “La música (o)culta”. In Música Argentina. La mirada de los críticos, Diego Fischerman, Ed., pp. 9-11. Buenos Aires, Editorial Los Libros del Rojas, University of Buenos Aires, 2006. ISBN 987-1075-49-9. 2008: “Adentro y afuera. Músicas para la sala de concierto y el espacio público”. In Nuevas poéticas sonoras en la música contemporánea argentina, Pablo Fessel, Ed., pp. 275-290. Buenos Aires, Editorial Biblioteca Nacional Argentina, [Año?]. ISBN 978-987-9350-24-9. 2009: “Música para sitios específicos: nuevas correlaciones entre espacio acústico, público y fuentes sonoras”. In Música y Espacio: Ciencia, Tecnología y Estética, Pablo Di Liscia, Gustavo Basso, Juan Pampín, Eds., pp. 289-301. Bernal, Editorial National University at Quilmes. ISBN: 978-987-558-184-5. 2011: “Prólogo a El arte del futuro”. In Wagner, Richard, El arte del futuro, pp. 9-16. Collection: “Arte & estética,” Matías Bruera and Marcelo G. Burello, Dirs. Buenos Aires, Editorial Prometeo. ISBN: 978-987-574-492-9. PP 9-16. 2.2 Magazine Articles 2008a: “De fronteras y horizontes. Música y arte sonoro en el siglo XXI”. In Clang Magazine, No. 2 (August), La Plata, a publication of the School of Fine Arts of the National University at La Plata. ISSN: 1850-3381. 2008b: “Arte sonoro en el espacio público. Condiciones para su desarrollo actual en la Argentina”. In the magazine Afuera, estudios de crítica cultural, Yr. 3, No. 4 (May). Online edition available at: HYPERLINK “http://www.revistaafuera.com/”www.revistaafuera.com ISSN 1850-6267. 2009a: “Notas al pie de la ciudad. Arte sonoro para sitios y tiempos específicos”. In LIS Magazine, No. 3, published as part of the UBACYT SO94 project of the Department of Communications Sciences of the School of Social Sciences at the University of Buenos Aires (Director: José Luis Fernández), July. ISSN: 1851-8931. 2009b: “Porqué producir arte sonoro en la ruidosa Buenos Aires, pero no en la Línea H”. In Mal Estar Magazine, No. 9 (April), Buenos Aires. A “Proyecto al Sur” publication. ISBN: 9783-622009095. 2010: “Creación artística y reflexión teórica en la Universidad Pública. La experiencia del grupo Buenos Aires Sonora” En LIS Magazine, No. 5. published as part of the UBACYT SO94 project of the Department of Communications Sciences of the School of Social Sciences at the University of Buenos Aires (Director: José Luis Fernández), March. ISSN: 1851-8931. 2011: “Nuevas poéticas para el tratamiento espacial del sonido en obras electroacústicas e intervenciones sonoras en la Argentina actual”. In Voxes a magazine of research in contemporary music at the National University at Lanús (Director: Daniel Bozzani), Remedios de Escalada: Ediciones de la UNLa (August). ISSN: 1852-1282. 2012: “Como pintura rupestre: Luis Naón, Lascaux Experiencia”. Concert-Installation, Buenos Aires, Center for Experimentation at the Colón Theater. Treated in Otra Parte magazine, No. 25 (Summer, 2011-2012) (Directors: Marcelo Cohen and Graciela Speranza). 2.3 Working Papers in Refereed Journals 2006: Review of the book De Música (Pablo Fessel, Ed.), October, 2007, in the journal Revista Argentina de Musicología, No. 7, of the Argentine Musicological Association, Buenos Aires. ISSN: 1666-1060. 2011: Review of the book El Caso Schönberg, Esteban Buch, in the journal Prismas, No 15, (September), Bernal. A publication of the Intellectual History program of the Department of Social Sciences at the National University at Quilmes. 2.4 Completed and Approved Presentations at National Science Conferences 1993: First “Twentieth Century” Conference of the School of Fine Arts at the National University of La Plata. “Sobre el O King, II movimiento de Sinfonía, de Luciano Berio”. National University at La Plata. In print. 1998a: Twelfth Conference of Argentine Musicology of the National Institute of Musicology, and the annual conference of the Argentine Musicological Association. “Límites de aplicación del desplazamiento acústico temporal,” Buenos Aires. A work done in collaboration with Gustavo Basso, Julio Guillen and Sergio Balderrabano. In print. 1998b: Third Studies and Research Conference of the “Julio E. Payro” Institute of Art Theory and History. “El desplazamiento acústico temporal. Ajuste de la experiencia y uso musical”. A series of proposals to resolve deficiencies found in the analysis of the temporal paradox of G. Vicario. A work done in collaboration with Gustavo Basso, Julio Guillén and Sergio Balderrabano. In print. 2000: Third “Twentieth-Century Music” Conference of the School of Fine Arts at the National University of La Plata. “Hacia la construcción de un repertorio argentino de obras radiofónicas”. A description of the situation of this musical genre, based on experiences related to the production of a radio cycle on the Argentine National Radio classical FM station. La Plata, December. In print. 2002: Fifteenth Conference of the Argentine Association of Musicology. Presentation: “Speculorum memoria,” on the application of spectral school compositional elements in the orchestral works of the Argentine composer Luis Naón. Buenos Aires, August. In print. 2003: First “Contemporary Music” Conference organized by the National University at Quilmes. Report: “Con los parlantes a la calle: génesis y producción de la instalación sonora” ‘Mayo, los sonidos de La Plaza’”, Bernal, November. In print. 2004a: First Research Conference on Artistic and Project Disciplines. Presentation: “Desafíos estéticos, técnicos y psicoacústicos planteados en la realización de la instalación sonora ‘Mayo, los sonidos de la plaza’”. 22 and 23 October at the School of Fine Arts of the National University at La Plata. 2004b: Sixth Research Conference of the Institute of Argentine and Latin American Art History. Presentation: “La idea de la música absoluta en la Argentina del siglo XX, orígenes, difusión e influencias en el campo de la composición culta de vanguardia”. 24 to 26 November. GETEA, School of Philosophy and Letters of the University of Buenos Aires. 2006: Seventeenth Conference of the Argentine Association of Musicology, and the thirteenth Argentine Musicology Conference. Presentation: “El sonido como herramienta para la intervención de espacios públicos urbanos. La experiencia del grupo Buenos Aires Sonora”. (In collaboration with Gustavo Basso). Gilardo Gilardi Conservatory, La Plata. 2007: Second Conference of the Acoustic Theater Program. “El espacio como materia de la música: imaginar, modelar, cifrar”. Conference: “El espacio como marco y matriz en la composición para sitios específicos”. 22 and 23 August, 2007, National University at Quilmes. 2009a: Second Conference on Reflection on Music. “¿Fronteras u horizontes? Música y Arte sonoro en la Argentina Actual”. CEAMC Institute, Buenos Aires, 20 September. 2009b: Fourth Conference of the Acoustic Theater Program. “Relación entre forma, estructura, textura y espacio”. 26 and 27 November. Acoustic Theater Program of the National University at Quilmes. 2009c: First Informational Conference on Acoustic Research. “Componer para sitios específicos, la experiencia de Buenos Aires Sonora”. In collaboration with Mariano Cura. 30 October. Department of Music of the School of Fine Arts at the National University of La Plata. 2010a: Fifth Conference of the Acoustic Theater Program. “Estrategias para componer en/el espacio: análisis de Omega 2 y Omega 3, fragmento de La Teoría Sagrada del Teatro Acústico Libro1, de Oscar Edelstein”. 25 to 29 October. National University at Quilmes. 2010b: Fifth Conference of the Acoustic Theater Program. “Escuchar, caminar, interactuar. Proceso de creación de tres obras estrenadas en 2010 por el grupo Buenos Aires Sonora”. Co-authored with Mariano Cura, Hernán Kerlleñevich, Pablo Chimenti and Esteban Calcagno. 25 to 29 October. National University at Quilmes. 2011: SATIR 2011 Conference: “Science, Art and Technology Interdisciplinary Research”. Presentation: “La computadora en el escritorio, el escenario y el espacio público: reflexiones sobre el impacto del audio digital en la creación y en la puesta en escena de la tecnología”. 7 to 9 June, School of Arts and Musical Sciences of the Catholic University of Argentina, Buenos Aires.